sunnuntai 25. helmikuuta 2018

Art is my therapy

Olen taas pyöritellyt pitkään muutamaa maalaus ideaa, mutta ajan puutteen ja jatkuvan väsymyksen takia ne on jääneet toteuttamatta. Nyt oli kuitenkin taas aikaa kaivaa maalausvälineet esiin.


Maalaan yleensä akryylimaaleilla. Niitä on helppo työstää ja ne kuivuvat aika nopeasti, muttei kuitenkaan liian nopeasti, että ehtii työstää jotain kohtaa vähän pidempäänkin. Maalaan yleensä canvas-pohjille, joita tulee haalittua sieltä sun täältä. Ideat töihin tulee milloin mistäkin. Ei ole olemassa jotain yhtä tiettyä inspiraation lähdettä. Yleensä ideat iskee aina sellaisella hetkellä kun niitä ei pääse toteuttamaan.


Kaikenlainen maalaaminen ja piirtäminen on ollut rakas harrastus jo pienestä asti ja se on minulle samalla myös yksi tapa käydä asioita ja ajatuksia läpi ja myös selvittää ajatuksiaan. Ulospäin maalaamiseni voi näyttää siltä, että olen vain todella keskittynyt tekemiseeni, mutta oikeasti olen vain täysin uppoutunut omiin ajatuksiini. Yleensä siinä vaiheessa kun työ on valmis niin ajatuksetkin on paljon selkeämpiä ja filis muutenkin hyvä kun on saanut jotain valmiiksi.


Kuuntelen musiikkia koko ajan ja varsinkin maalatessa on aina oltava musiikkia taustalla. Mikä tahansa levyhyllyni levy sopii tähän tarkoitukseen, mutta kuitenkin yleensä maalatessa kuuntelen jotain, instrumentaalista. Eli parasta taustamusiikkia maalaamiseen on kaikenlainen rauhallinen pianon pimputus. Tätä varten olen etsinyt spotifysta valmiiksi hyviä soittolistoja ja myös koonnut sopivan listan itse.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti